Bevægelse er nødvendig, for at holde kroppen igang.

Det er fristende at blive siddende i sofaen når tungheden breder sig i kroppen. Vinteren har været meget våd og kold, hvilket kan være medvirkende til, at det kan være svært at komme i gang igen, særligt hvis musklerne føles ømme eller stive. Men det er en ond cirkel at komme ind i.  Vi har brug for at bevæge musklerne. Muskler der er i god træning, optager ilt bedre fra blodet og mange daglige små skavanker bliver mindre.
muslingeolie-Produkt-Banner
Find det der virker for dig.
Motion behøver ikke at koste penge! Det kan være en tur i skoven, hvor du bruger en træstamme til at balancere på eller hoppe over. Ikke alle har mulighed for at gå en tur i skoven, de har måske brug for en mere stille form for træning, der kan stolegymnastik måske anvendes. En god vej til kontinuerlig træning er at gøre det du synes er sjovt og passer til din form.
Den grønlæbede musling fra New Zealand.
Muslinger er en sund kilde til nyttige fedtsyrer, vitaminer og mineraler. Samtidig er de meget proteinrige. Ligesom fisk, så har muslinger forskellige sammensætninger af fedtsyrer. Den grønlæbede musling fra New Zealand har en unik sammensætning af omega 3-fedtsyrer, som adskiller sig fra fiskeolie og ofte kan købes som frostvare i de fleste supermarkeder. Derudover findes den også som kosttilskud.

 

Bevægelig? 
Original muslingeolie er små ravgule kapsler med fedtsyrer fra den grønlæbede musling fra New Zealand. Den har en unik sammensætning af særlige gavnlige fedtsyrer, som ofte hjælper når kroppen er lidt stiv. Olien fremstilles af muslingekødet fra den grønlæbede musling Perna Canaliculus. De grønlæbede muslinger dyrkes i et af verdens reneste farvande, Marlborough Sound på den nordlige del af sydøen på New Zealand. Muslingeolien fremstilles under farmaceutisk kontrol. Muslingeolien kontrolleres kontinuerligt for pesticider, herbicider og tungmetaller samt for skadelige algetyper.
Stolegymnastik:
Sid så lænden rører ryglænet. Stræk højre ben ud. Vip med foden. Sørg for at komme helt ud i yderstillingerne. Sænk foden og gentag med venstre ben.
Gå på stedet siddende, Start med højre fod. Gå almindeligt, når du har fundet rytmen skal armene svinge med.
Sid med lænden mod ryglænet. Ræk armene lige op. Stræk skiftevis venstre og højre arm. Stands og træk vejret ind i brystet og hold det lidt.
Gentag øvelserne 20 gange.
bevægelse er nødvendig forside