Nu starter løbetræningen.

I takt med at vinteren slipper sit tag, titter påskeliljer og tulipaner frem og hilser gladeligt på foråret. Det samme gælder motionløbere som langsomt vågner efter vinterens dvale og myldrer frem i skove og byer. Nogle løber alene mens andre løber sammen i grupper eller med en løbetræner.

 

Mange vælger at holde en pause fra udendørs løb i de kolde måneder, for at starte op i forårsmånederne. Men uanset om du er erfaren løber eller nybegynder er det vigtigt at starte langsomt op når du snører løbeskoene på efter vinterpausen.  Alt for mange starter for hurtigt og glemmer at tage højde for, at muskler og led har brug for at blive bygget langsomt op og det tager ofte længere tid end du tror. Det er vigtigt at bygge formen langsomt op for ikke at stresse kroppen og for ikke at komme til skade.

PERSKINDOL-Produkt-Banner-NY

Ømme muskler skal ikke løbes væk.

En sund og effektiv træning behøver ikke at efterlade kroppen i smerter. Hvis du starter din træning fornuftigt og øger sværhedsgraden i takt med at din muskler og led udvikler sig, mindsker du risikoen for nævneværdig ømhed. Det er en skrøne at ømme muskler bare skal løbes væk, de har brug for tid til at komme sig efter en frisk løbetur. Det er helt naturligt at føle at kroppen er en anelse stiv og læggene føles lidt ømme efter en god omgang træning, og her er det vigtigt at lytte til musklerne for de har brug for hvile.

Opvarmning og grundig udstrækning.

Er du vant til at løbe, ved du sikkert at opvarmning og en grundig udstrækning er forudsætning for at turen i morgen bliver lige så god som i dag. Som en ekstra hjælp til muskler og led kan du med fordel masserer musklerne med Perskindol Active Gel før og efter løbeturen. Den lette massage sætter gang i blodcirkulationen og Perskindol Active Gelens æteriske olier giver en behagelig smertelindring i muskler og led.