Nej tak til ømme muskler

Er du en af de tusindvis af friske løbere, der skal løbe Alt For Damernes kvindeløb?

Eller løber du jævnligt og finder ømme muskler en udfordring for at kunne nå dine mål?

Det er ikke sjovt at måtte træde ud af et løb, som man har trænet længe til, fordi muskler er overbelastede og ømme.

Perskindol Active Gel

Forår og sommer byder på masser af tilbud fra løbeklubber og organisationer, og er du ikke allerede løber men overvejer, så er det nu. Novasel hjælper dig så du kan lindre og forebygge muskel-ømhed.
Løbestil, interval, udstrækning, sko, og kost har stor betydning, men selv når vi synes vi gør alt det rigtige kan det være svært at undgå ømhed og stivehed i led og muskler.
Med Perskindol Active Gel tilbyder vi nemlig en muskel-gel til alle former for ømme og irriterede muskler, der kan opstå ikke kun i forbindelse med sport, men også havearbejde eller en lang arbejdsdag.
Gelen er sammensat af forskellige plantebaserede olier bl.a. mentol, citron, fyr, bergamot, lavendel og rosmarin. Mentol virker kølende og opfriskende, mens den ligeledes øger blodgennemstrømning og giver en afslappende varme. De æteriske olier er aktive der hvor gelen smøres på og duftene har samtidig en afslappende virkning. Perskindol Active Gel kan anvendes både før, under og efter fysisk aktivitet. Den er dobbeltvirkende, idet den straks køler på ydersiden, er opfriskende, mens den hurtigt varmer i dybden med en afslappende varme. Derved stimuleres hudens receptorer og følelsen af ømhed afledes, og det er denne kombination der giver hurtig hjælp til ømme muskler.
Perskindol Active Gel er en let gel som hurtigt absorberes af huden uden at fedte. Den kan med fordel smøres på lige inden du løber af sted, da de æteriske olier også er aktive, mens du løber.
Perskindol Active Gel er drøj i brug, absorberes hurtigt og dufter skønt.
Det bedste resultat opnås, hvis gelen anvendes flere gange om dagen.
Perskindol-PG
Novasel som sponsor
Vi er glade for at deltage som sponsor, i Alt For Damernes Kvindeløb 2016, så er du tilmeldt kan du glæde dig til en prøve på Perskindol Aktiv Gel i din deltagerpose. Læs mere om løbet og sponsorerne her.
Tilmeld dig Alt For Damernes Kvindeløb 2016
Er du ikke allerede tilmeldt Alt for Damernes Kvindeløb, så har du datoer og link til tilmelding her
Aalborg 24. maj
København 5-7 juni
Århus 12. juni
Fredericia 13. juni
Odense 19. Juni
Så spænd løbeskoene og kom der ud af…
Gode tips til løb
> Lur eliteløberne af! Som med alt andet du gerne vil blive bedre til, så er det en fordel at studere de der bare er bedre. Lær af elitens teknikker!
> Orientér dig når du løber, men lad være med at kikke ned i jorden hele tiden. Kik op så du får et optimalt iltindtag.
> Lange skridt? For kort og for langt – hvad er korrekt? Prøv dig frem, men får du let ømme muskler, tager du måske for lange skridt, der både belaster sener og muskler og dermed sænker din fart.
 > Fremdrift – undgå at svinge for meget med armene foran din krop. De skal mere ud til siden, så dine skuldre er mere afslappede og du får bedre fremdrift.
> Ryggens holdning? Undgå at runde for meget i ryggen, men skyd i stedet brystet frem, så du igen skåner din skuldre, opnår en bedre holdning og ikke mindst en bedre vejrtrækning.
> Kontakt med jorden? Tænk over hvor hårdt du lander, da dette kan være yderst belastende. Vi har alle forskellig løbestil, men generelt er det en fordel at sætte af med forfod og tæer, lande let på hælen og rulle hen over foden, efterfulgt af nyt forfodsafsæt.
> Korrekte løbesko? Få hjælp til valg af de rette sko. Hop ind i en løbebutik hvor de kan teste din løbestil. Så får de bedste resultater og belaster ikke led og muskler unødvendigt.